Evalueringer
Evaluering vedrørende eleverne:
Hvad evalueres? | Hvem evaluerer? | Hvordan evalueres? | Hvornår evalueres? | Opfølgning |
Alle elever i alle fag | Faglæreren | Prøver, test, mundtlige og skriftlige bidrag | Løbende | Løbende/skole-hjem- samtaler |
Alle elever i alle fag | Faglæreren | Karakterer og skolegangsevaluering fra slutningen af 6. klasse | Tre gange årligt | Senest ved førstkommende skole- hjem-samtale |
Alle elever: faglig-/ social trivsel | Kerneteamet | Skriftlig/mundtligt | Løbende | Orientering i storteamet/ledelsen. Evt. udarbejdelse af skriftlig handleplan |
Alle elever: fagligt og socialt | Alle lærere | Lærerforsamlingsmøder med ledelsen | To gange årligt op til skole- hjem-samtalerne | Lærere og ledelse |
Termins- og årsprøver i 8. – 10. klasse, evt. intern censor | Faglærer/censor | Skriftligt/mundtligt | Efterår/sommer | Mundtlig/skriftlig tilbagemeldinger |
Folkeskolens afgangsprøver 9. og 10. klasse, ekstern censor | Faglærer/censor | Skriftligt/mundtligt | Sommer/evt. sygeeksamen vinter | |
Projektopgave 9. klasse | Faglærere | Skriftligt | Januar måned | |
Alle fag, forløb | Faglæreren | Prøver, fremlæggelser, evalueringsskemaer | Løbende | Revidering af praksis |
Alle fag, undervisningen generelt | Alle elever fra 2. klasse | Spørgeskema, anonymt | En til to gange årligt | Kollegial sparring/teammøder/ faggruppemøder/MUS |
Undervisningsmiljøet | Eleverne | Spørgeskemaundersøgelse | Årligt fra 7. klasse og opefter | Ledelsen |
Evaluering vedrørende medarbejdere:
Hvad evalueres? | Hvem evaluerer? | Hvordan evalueres? | Hvornår evalueres? | Opfølgning |
Lærernes trivsel og udvikling | Lærer/ledelse | MUS | En gang pr. år | Lærer/ledelse følger op |
Udviklingen i de enkelte fag | Lærerne i faggruppen | GRUS | Hvert andet eller tredje år | Lærere og ledelse |
Arbejdspladsvurdering | Arbejdsmiljøgruppen | Spørgeskemaundersøgelse | Hvert andet år | Handleplan udarbejdes af arbejdsmiljøgruppen og ledelsen |
Sikkerhed på arbejdspladsen | Eksternt arbejdstilsyn | Skolebesøg | Ukendt | Handleplan udarbejdes af arbejdstilsynet og arbejdsmiljøgruppen |
Udviklingsområder etc. | Ledelse og bestyrelse | Forskellige modeller anvendes | Løbende/efter behov | Ledelse og bestyrelse følger op |
Særlige evalueringsområder for skoleåret 2019/20 og 2020/21:
Skole-hjem-samarbejdet
Mål: At tilpasse vores skole-hjem-samarbejdsmodel i forhold til nye tidsfrister fra UU og tilbagemeldinger til/fra alle interessenter (forældre, elever, lærere og ledelse).
Indsats: Der er udarbejdet en ny model, som afprøves i skoleårene 19/20 og 20/21.
Evaluering: Modellen evalueres i slutningen af skoleåret af såvel interne som eksterne interessenter.
Opfølgning: På baggrund af evalueringen vurderes det om modellen fastholdes eller om der udarbejdes en ny model.
Evaluering af virtuel undervisning
I forbindelse med Covid-19 har vi i foråret 2020 gennemført evaluering af skolens tiltag i nedlukningsperioden.
Tilbagemeldingerne indgår i skolens videre arbejde i forhold til digitale kompetencer både, hvis vi kommer til en ny nedlukning, men også i forhold til den generelle oprustning på den digitale front.