icon-menu
Menu
icon-user.png

GRUNDSKOLENS PROFIL

Faglighed og personlig udvikling

  • Vi lægger vægt på fagligheden og på den enkeltes personlige udvikling.
  • Vi tilstræber, at vores elever oplever glæden og tilfredsstillelsen ved at
    fordybe sig i de enkelte fag.
  • Vi ønsker, at vores elever skal opnå færdigheder og kompetencer, som de
    kan bruge på tværs af fagene.
  • Vores faglige fokus kommer blandt andet til udtryk i vores udbud af fag og
    i vores timetal.
  • Ud fra en faglig og pædagogisk vurdering gives der lektier for på alle klassetrin.
  • Vi forventer, at eleverne møder velforberedte til undervisningen.
  • Vi lægger stor vægt på den forebyggende specialundervisning i de mindre
    klasser. Specialundervisningen foregår hovedsageligt i klassen, men der er
    også mulighed for at tage elever ud af undervisningen i kortere eller
    længere perioder efter behov.
  • På 7. klassetrin er der i forlængelse af elevernes skema lagt en specialtime
    pr. uge i henholdsvis dansk og matematik.

Arbejdsformer

  • Vi lægger vægt på at give den enkelte elev mulighed for at udvikle sig
    individuelt og i fællesskab med andre. Derfor veksler vi imellem forskellige
    arbejdsformer: Individuelt, par- og gruppearbejde, klasseundervisning,
    emne- og projektarbejde.
  • Vi udnytter de gode muligheder, vi har for at inddrage natur og kultur
    i undervisningen.

Evaluering

  • Vi evaluerer eleverne gennem hele skoleforløbet. Vi anvender forskellige
    evalueringsværktøjer: læse- og matematiktests, karakterer i 7. – 10.kl./0.g,
    skriftlige og mundtlige årsprøver i 8. klasse og terminsprøver i 9. og
    10.kl./0.g.
  • Vi evaluerer regelmæssigt udvalgte områder af skolens virksomhed.
    Forskellige evalueringsmodeller anvendes.

Lærerne

  • Vi lægger vægt på at have veluddannede og engagerede lærere.
  • Den enkelte lærer underviser primært i sine linjefag eller i fag, som han/hun
    har videreuddannet sig indenfor.
  • Der er et tæt samarbejde omkring den enkelte klasse med klasselæreren
    som koordinator.
  • Lærerne inspirerer hinanden blandt andet gennem faggruppemøder.
  • Hvis en lærer er fraværende læses timen af en af skolens andre lærere eller
    af en af vores faste vikarer.

Skole-hjem-samarbejdet

  • Vi lægger vægt på skole-hjem-samarbejdet. Vi forventer, at hjemmet
    bakker op om det arbejde, der foregår i skolen, og at forældrene aktivt
    medvirker til at skabe gode rammer for læring således, at dagligdagen gøres
    frugtbar for alle parter.
  • Forældrene kan forvente af skolen, at vi drager omsorg for vores elever, og
    at vi kommunikerer alle væsentlige forhold til hjemmet.
  • Der afholdes forældremøder på alle klassetrin mindst én gang om året.
    Herudover holdes der skole-hjem-samtaler to gange årligt.

Den enkelte og fællesskabet

  • Vi lægger vægt på, at det er en god oplevelse at gå i skole. Det opnår vi
    ved at omgås hinanden med respekt og tolerance, så eleverne udvikler
    ansvarlighed i et trygt miljø.
  • Hvis mobning forekommer, griber vi hurtigt ind: mobning tolereres ikke.
  • Vi har en sorgplan, så vi bedst muligt kan støtte elever i en
    svære situationer.